2010. május 15., szombat

VKF 34. Szűzies csábítás: szűzpecsenye rózsabors mártásban

FÍLIA
egymásba nézünk
és végtelennek tetszik
és végtelenül tetszik
amit látunk
Amikor nekiálltam a menü megtervezésének, bevontam a szintén asztrológus Kedvest.
Milyen lehet Mars és Vénusz találkozásából megszülető tökéletes Harmónia? - merült fel bennünk a kérdés. Kell bele valami hús, mert az olyan férfias. A fokhagyma és a bors, egyértelműen a Mars fűszere, amit a sűrű tejszínmártás lággyá, vénuszivá tesz. A rózsaborsot, pedig mintha a kettejük érzéki találkozás hozta volna létre... Ez volt az alap - vagyis a rózsabors. E köré kerítettem ezt a fogást.

Hozzávalók:
1 db sertésszűz
3-4 gerezd fokhagyma
zöldfűszer keverék: petrezselyem, zeller, rozmaring, lestyán
só, fekete bors, fűszerkömény
1 doboz főzőtejszín
2 ek. vaj
2 ek. liszt
kevés tej
egész és darált rózsabors

A szűzpecsenyét megmostam. Ő nem veszített szüzességéből azzal, hogy a hártyákat is eltávolítottam. Sóval, borssal, köménnyel fűszereztem, majd a zöldfűszer-keverékbe hempergettem. Sütőzacskóba dobtam a héjas fokhagymákkal irulni-pirulni.
A mártás gyanánt sűrű besamelt készítettem: a felolvasztott vajba kevertem a lisztet, világos rántást kevertem, és tejjel, főzőtejszínnel, sóval, darált és szemes rózsaborssal, a sült fokhagymával együtt krémesre mártássá sűrítettem. A kész öntetet a forró hússzeletekre kanalaztam.
Petrezselymes, tesiben sült újburgonyával körítettem.

A fogásban szereplő, afrodiziáló hatású összetevők:
- a zöldfűszer-keverék minden egyes hozzávalója
- fűszerkömény
- rózsabors
- fokhagyma

A vacsora mellé egy üveg Merlot Rosé dukált, selymes, könnyű bor, ami minden fogáshoz remekül passzolt. Persze flancolhattunk volna pezsgővel, fehér borral fogásonként, de nekünk így is megfelelt. A vacsorát a Bor, mámor, Provance-szal zártuk, ami tökéletesen illet a menüsorhoz.
 fotó: coffeecup.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése