2010. augusztus 10., kedd

Tök (egyszerű) steak

Ez az egyik első bejegyzésem, de valamiért elkeveredett. Mostanáig várt a közzétételre, talán még aktuális!

Imádom a zsenge, tavaszi zöldségeket. Elsősorban mindenfélével megtölteni. Darált hússal, gombával, tojással, saját fűszeresre ízesített belsejükkel. Vettem is a minap egy feszes húsú, illatos tököt, és délidőben nekiveselkedtem a töltésének. Aztán valahogy félúton a recept éles kanyart vett: a töltelék burgonyapogácsává változott, a tökhajó „elsztékesült”. Cseppet sem bántam.

Hozzávalók:
1 db zsenge tök
4-5 szem burgonya
1 fej vöröshagyma
5-6 közepes fej gomba
3 ek. liszt
só, fekete bors, chili
petrezselyem
grill fűszerkeverék (zöldséghez való)
fél pohár tejföl
kapor
olaj

1.
A burgonyát meghámozzuk, felkockázzuk és sós vízben megfőzzük.
2.
A tököt félbe vágjuk, meghámozzuk, maggal teli belsejét kikaparjuk, és a magnélküli tökhúsból kanállal kivájunk egy keveset.
3.
A felaprított hagymát, az apróra vágott gombát és tökhúst kevés olajon megpirítjuk. Sóval, borssal, chilivel és petrezselyemmel ízesítjük.
4.
A megfőtt krumplit összetörjük, hozzáadjuk a pirított gombás tököt és annyi lisztet, hogy jól gyúrható állagú legyen. A masszából kis burgonya-fasírtokat formázunk és olajban kisütjük.
5.
A tököt felszeleteljük, és teflonserpenyőben leheletnyi olajon sóval és grillfűszerrel hirtelen megsütjük.
6.
Az öntethez a tejfölt sóval, kaporral ízesítjük. Nekem nagyon sűrű tejfölöm volt, ezért kevés tejszínnel hígítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése