2010. október 31., vasárnap

Hóköszöntő sütemény: Narancsos szelet

Évek óta őrizgetek egy hagyományt. Amikor szállingózni kezd az első hó, megünneplem a csodát egy tepsi citromos-narancsos süteménnyel. Most nem bírtam kivárni a hóesést, ezért a halloweent köszöntöttük ezzel a finomsággal.
(A recept a Nova Szakácskönyvek - Édességek c. könyvből való)

Hozzávalók:
200 g vaj
150 g cukor
1 ek. vaníliás cukor
csipet só
3 tojás
250 g liszt
2 tk. sütőpor
1 citrom
1 narancs
200 g porcukor

1. A vajat a cukorral, a vaníliás cukorral és a sóval habosra keverjük, végül egyenként hozzáadjuk a tojásokat.
2. A citromot lereszeljük és a levét kifacsarjuk, majd ezt is a vajas keverékhez adjuk.
3. Végül a sütőporral elkevert lisztet is a keverékhez forgatjuk.
4. A sütőt 200°C-ra előmelegítjük. Egy vajjal kikent tepsibe simítjuk a masszát és a sütő közepére toljuk.
5. A sütő ajtaját egy hurkapálcával kitámasztjuk, hogy a gőz kiáramolhasson a sütőből. A süteményt 20-25 perc alatt aranysárgára sütjük.
6. A megmosott narancs héját lereszeljük, levét kifacsarjuk. A porcukorhoz keverjük a héjat és annyi narancslét, hogy sűrű cukormázat kapjunk. A még meleg süteményre kenjük a mázat. Hagyjuk megszáradni. Tálaláskor vaníliás cukorral ízesített tejszínhabbal kínáljuk.

12 megjegyzés:

  1. Mindenképpen ki kell próbálnom! Istenien néz ki! :)))

    VálaszTörlés
  2. Ezt én megsütöm! Fantasztikus, el tudom képzelni milyen illat terjeng a konyhában, mikor sül... igazi karácsonyváró illat és hangulat ez a süti! :)

    VálaszTörlés
  3. Mézgörl, Duende, szívből ajánlom. Gyors, egyszerű és valóban isteni. Nálunk a gyerekek ezt reggelizték, uzsonnázták...
    De tényleg szállingózó hóesést csodálva az igazi! ;)

    VálaszTörlés
  4. Hát ez isteni lehet! Narancs, citrom...tényleg igazi téli hangulata van.
    A receptet elvittem! :))

    VálaszTörlés
  5. Hát a frászt rám hoztad. :D
    Már éppen kerekedett ki a szemem, HOL ESETT A HÓÓÓÓ?????????
    Nagyon tetszik a süti, gyönyörű! :)

    VálaszTörlés
  6. Szemirámisz: egészségedre! Megsütöd reform-verzióban?

    Raindrop: sajnálom, nem akartalak félreinformálni! De bevallom, gondoltam Rád, mikor előszedtem ezt a receptet... :)

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Én is megsütöttem ezt a sütit!:-)
    Tetszik a blogod!
    Ha kíváncsi vagy az enyémre,nézz be hozzám!www.krisztakonyhja.blogspot.com

    VálaszTörlés
  8. Szia Kriszta! Üdvözöllek a blogon, örülök, hogy tetszik, és köszönöm a meghívást! Megyek blog-látogatóba! ;)

    VálaszTörlés
  9. Nálam is elkészült, szilveszterkor lesz az első "fellépése" :)
    http://konyhalal.blogspot.com/2011/12/szilveszteri-citromos-narancsos-ora.html

    VálaszTörlés
  10. Meg lehet hogy ho is lesz melle, Somogyban mar keszulodik valami havazas-fele... Boldog uj evet!

    VálaszTörlés
  11. És én lettem az 50. olvasód! Gratulálok :)

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm az ötvenediknek és a további 49-nek... :))

    VálaszTörlés