2011. április 13., szerda

Raffaello torta

Ezt a tortát nem én készítettem, Kati barátnőm sütötte, de szívesen megosztja a receptet. A torta (sajnos) olyan jól sikerült, hogy nem tudtam megkóstolni, muszáj lesz egy újat sütni!

Hozzávalók egy 18 cm-es kapcsos tortaformához:
4 tojás
200 g cukor
65 g liszt
65 g kókuszreszelék
1 cs. főzni való vaníliapuding-por
3 dl tej
165 g vaj vagy margarin
Raffaello csokoládék és kókuszreszelék a díszítéshez

1. A tojásokat szétválasztjuk, a sütőt 180°C-ra előmelegítjük. A tojásfehérjét kemény habbá verjük, mikor majdnem kész, hozzáadunk 65 g cukrot. A lisztet és a kókuszreszeléket óvatosan a habmasszába forgatjuk, majd kivajazott, kilisztezett tortaformába simítjuk. Úgy 20 perc alatt készre sütjük.
2. A tojások sárgáját, a pudingport, 65 g cukrot és a tej egyharmadát összekeverjük, majd 2 dl forrásban lévő tejben sűrűre főzzük. Közben a vajat a maradék cukorral habosra keverjük. A már kihűlt pudingot kanalanként hozzádolgozzuk. Végül beborítjuk a már ugyancsak kihűlt tésztát a krémmel. Kókuszreszelékkel és félbe vágott Raffaellokkal díszítjük, hűtőszekrényben dermedni hagyjuk.

6 megjegyzés:

  1. Ó,hogy ez milyen isteni lehet! Imádom a Raffaellot, és mindent, ami kókuszos. :)

    VálaszTörlés
  2. Hú, ezt megsütöm valamikor én is. Nagyon szeretem a Raffaello-t! :)

    VálaszTörlés
  3. Duende: de ugye Kókuszos fotó lesz belőle? ;)

    VálaszTörlés
  4. Minden ami Raffaello, az jöhet. Nagyon szép ez a torta! Gratulálok, Kedves Padparadsa.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Foodafok, nem az enyém az érdem, de mindenképpen továbbítom a dicséretet az illetékesnek! :)

    VálaszTörlés