2011. május 16., hétfő

Epres-mascarponés charlotte

Újabb szülinapi torta. Végre egy igazán kedvemre való, én az ilyen gyümölcsös-krémes tortákat preferálom. Elkészítése gyors, ha ketten dolgozunk össze ráadásul szórakoztató, az összeállítása pedig valódi nosztalgia: visszarepít hajdanvolt építkezős gyerekkoromba...
Isten éltesse a tegnap huszonhárom évest! :)

Hozzávalók:
~300 g babapiskóta
500 g mascarpone sajt
750 g eper
6 dl tejszín
1 citrom
3 csomag habfixáló
4-5 kanál eperlekvár
1 bögre tej
2 ek. vaníliaaroma
porcukor
2 ek. apróra vágott, natúr pisztácia

1. A babapiskóta egyharmadát apróra tördeljük, vaníliaaromával ízesített tejbe mártjuk és beborítjuk vele egy kapcsos tortaforma alját. A többi piskótát szépen felsorakoztatjuk a forma szélén, mint egy mesebeli sütemény-léckerítést. Az építőmunkához kézügyesség, türelem és legó-múlt ajánlott.
2. Az eperlekvárt 10 szem eperrel összeturmixoljuk, és a kétharmadát ecsettel szétoszlatjuk az alsó piskótarétegen. Ezen a ponton már egészen hasonlít a tortakészítés egy házmodellezéshez. Most jön a kötőanyag feltöltése:
3. A tejszínt kemény habbá verjük, hozzáadjuk a habfixálót, porcukorral ízesítjük. Harmadát félretesszük a díszítéshez, a többit összeforgatjuk a mascarponéval, a reszelt citromhéjjal, a citrom levével. Kóstoljuk, és ha kell még, porcukrozzuk. Ha szemfülesek vagyunk, ezt a momentumot már az elején elvégezzük, így gyorsan a babapiskóta keretbe önthetjük, és nem kell siva-szerűen 4-6-8 kézzel egyszerre keverni és támasztani. A habarcsolás a következőképpen néz ki: egy réteg krém, egy sor negyedelt eper, újabb krémréteg, újabb eper. Végül tejszínhabbal tetőfedjük.
4. Díszítésnek félbe vágott száras epret, maradék eperpürét és pisztáciát használunk. Én csigavonalat csöpögtettem a püréből és a sétaút belsejét pisztácia-morzsákkal szórtam fel. Körbe eperkatonákat sorakoztattam.
5. 4-5 órára, vagy akár egy egész napra hűtőbe tesszük dermedni. Óvatosan leemeljük a tortaforma szélét. Vastag selyemszalaggal átkötjük - ez természetesen elhagyható. Élvezeti értékéből nem, esztétikaiból talán veszít egy keveset.

4 megjegyzés:

  1. Ez gyönyörűséges lett! :) A fejléced is! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Duende! Tegnap azon bosszankodtam, milyen béna lett ez a fotó... neki is álltam végre áttanulmányozni a fényképezőmasina leírását. Hogy miket tud?! ;))

    VálaszTörlés
  3. Köszi Mézgörl! Jó az új (vagy nem is olyan új? minden esetre én még nem láttam) profilképed! :)

    VálaszTörlés