2012. március 6., kedd

Kheer (indiai rizspuding) reloaded

Dunede indiai rizspudingját "töltöttem újra".
Szeretem a tejberizst, de egy kamaszkori tejberizs-baleset óta nemigen próbálkoztam vele. De ez a verzió tökéletes! Krémes, selymes, picikét fűszeres... Olyan komoly függőséget okoz, hogy három nap alatt a második adagon vagyok túl...

Hozzávalók:
75 g rizs
1 l tej
2 evőkanál vaj
1 rúd vanília
1 rúd fahéj
4 evőkanál cukor
2 evőkanál mandulaforgács
csipet só
300 g fagyasztott meggy
2 evőkanál vaníliás cukor
2 lap zselatin

A megmosott, lecsepegtetett rizst a vajon opálosra pirítjuk (2-3 perc), felöntjük tejjel, csipet sóval, vanília- és fahéjrúddal ízesítjük, majd kis lángon, néhányszor átkeverve 40 percig főzzük. Legvégén hozzáadjuk a 4 evőkanál cukrot és a mandulát, pár perc múlva lezárjuk a tüzet. A lábosban hagyjuk hűlni, tovább fog sűrűsödni. Néhány óra pihenés után (vagy másnap) az igazi.
A meggyzseléhez a gyümölcsöt kimagozzuk, kevés vízzel és vaníliás cukorral összeforraljuk, majd levesszük a tűzről. A lapzselatint öt percre hideg vízbe áztatjuk, kinyomkodjuk és a meggyhez keverjük. Ezt is lehűtjük.
Rétegezve tálaljuk.

8 megjegyzés:

  1. Hű de guszta! A héten kénytelen leszek én is főzni egy adaggal! :)

    VálaszTörlés
  2. Jé, nem csak függőséget okoz, de ragályos is!! :))

    VálaszTörlés
  3. Hú, ez eszméletlen jól hangzik! Nagyon szeretjük a tejberizst, és ez az ízesítés nekünk is tuti bejönne. Úgyhogy recept mentve! :)

    VálaszTörlés
  4. Szemi, én amióta megkóstoltam, ipari mennyiségben fogyasztom. :)

    VálaszTörlés
  5. Most jutottam oda, hogy elkészítsem... De a múltkor nem olvastam el elég alaposan a receptet, így nem kérdeztem rá, viszont most meglepődtem, hogy ilyen kevés rizs kell 1 liter tejhez? Nem tudtam, mitévő legyek, ezért inkább többet raktam bele, így már inkább lett klasszikus tejberizs...
    Viszont az ízesítése nagyon finom! Rebarbarát sütöttem a tetejére, mézzel, fahéjjal. :)

    VálaszTörlés
  6. Legközelebb próbáld ki a recept szerinti rizsmennyiséggel. Sokkal krémesebb, mint a klasszikus, hazai tejberizs. Teljesen szét kell főnie benne. :)

    VálaszTörlés
  7. Biztosan megcsinálom úgy is! :)
    Te miben készíted,hogy nem ragad le? Most egy teflonos wok-serpenyőben főztem, hát nem épp erre van kitalálva a formája, de csak ez volt, amiben elfért, és reméltem,hogy nem fog leégni. Nem égett le, de a vége felé azért már kezdett odakapódni. :)

    VálaszTörlés
  8. Én egy vastagabb aljú fazékban főztem. Egy picit leragadt az alja nekem is. Gyakran kell kevergetni.

    VálaszTörlés